Garanti kapsamına ne girer?
GARANTİ KAPSAMI: Yetkili FIAT servisinde yapılan kontroller sonrasında üretim hatasından dolayı arızalı olduğu tespit edilen parçalar; onarım veya değişim. Değişim veya onarım için gereken işçilik. Garanti kapsamındaki onarımı gerçekleştirmek için gerekli sarf malzemelerinin teminini kapsar.
Garanti kapsamındaki ürüne servis ücreti ödenir mi?
Garanti Belgesi Yönetmeliği’nin 8. maddesi gereğince satıcı, malı tamir ettirmek veya ücretsiz tamir ettirmekle yükümlüdür.
Garanti belgesi neleri kapsar?
Garanti belgesi, üretici veya ithalatçıların, sattıkları ürünleri bedelsiz olarak değiştirmeyi, onarmayı, iade almayı veya iskonto etmeyi ve satıcının ve tüketicinin yükümlülüklerini yerine getirmeyi taahhüt ettiklerini belgeleyen bir belgedir.
Kırılan parça garantiye girer mi?
Ekran kırılması, ön cam çatlaması, iç ekran kırılması, telefona darbe gelmesi ve sıvı teması sonucu oluşan ekran hasarları telefon üreticileri tarafından tamamen kullanıcı hatası olarak değerlendirildiğinden garanti kapsamı dışında kalmaktadır.
Garanti şartları nelerdir?
Garanti belgesinde hangi noktalar bulunmalıdır? Üretici veya ithalatçıdan alınan bilgiler. Satıcıdan alınan bilgiler. Fatura tarihi ve numarası. Mal hakkında bilgiler. Malın tüketiciye teslim tarihi ve yeri. Garanti süresi. Maksimum onarım süresi. Tam garanti kapsamı. Daha fazla makale…
Ekran çatlaması garantiye girer mi?
Fiziksel Hasar Bunun nedeni, cihazınızdaki tek bir çiziğin bile, kırık bir ekrandan veya çatlamış bir kasadan bahsetmeye bile gerek yok, garanti kapsamında olmamasıdır. Telefonunuzun kamerası kırık bir ekranla kırılırsa ve ücretli bir ekran onarımını kabul etmezseniz, kamerayı garanti kapsamında değiştiremezsiniz.
Kaç arızada ürün değişir?
Garanti kapsamındaki bir cihazda aynı arıza iki kez meydana gelirse veya farklı bir arıza üst üste dört kez meydana gelirse üretici ürünü ücretsiz olarak değiştirmek zorundadır. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız endüstriyel ürünlerin onarımını yetkili servislere yaptırmanız gerekmektedir.
Arıza tespit ücreti ne kadar?
Araç Arıza Tespit Ücreti Bilgisayar destekli arıza tespiti ücreti genellikle 100 TL ile 500 TL arasındadır.
Aldığım ürün bozuldu ne yapmalıyım?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Bir ürün garantiye nasıl gönderilir?
Arızalı ürününüzü faturası veya garanti belgesi ile birlikte iade edin; en yakın yetkili servis merkezini arayarak garanti kapsamında tamir ettirebilir veya değiştirebilirsiniz. Bu bilgiler garanti belgesinde veya kullanım kılavuzunda bulunabilir.
Garanti için fatura şart mı?
Garanti süresi içerisinde garantiden yararlanabilmeniz için onaylı satış tarihi ve bayi kaşesi bulunan garanti belgesi veya faturanın ibraz edilmesi gerekmektedir.
Ayakkabının ayağa vurması garantiye girer mi?
Ürünün bağcıkları düzgün bir şekilde bağlanmalı ve ayak ürün içerisinde hareketsiz kalmalıdır, aksi takdirde ürün hareket ettiğinde deforme olabilir. Ayakkabıda kullanıcıdan kaynaklanan darbe, çarpma, sürtünme vb. durumlar üretim hatası olmadığı için garanti kapsamına girmez.
Garantili olan üründen servis ücreti alınır mı?
Tüketicinin, Kanun’un 11. maddesinde düzenlenen seçimlik haklardan ücretsiz onarım hakkını seçmesi halinde satıcı, işçilik ücreti, değiştirilen parça bedeli veya başkaca herhangi bir ücret talep etmeksizin malı onarmak veya onarttırmakla yükümlüdür.
Televizyonumu kendim kurarsam garanti dışına çıkar mı?
43 inç ve üzeri televizyonlar için yetkili servis tarafından kurulum zorunludur ve ücretsizdir. Yetkili servis gelmeden ürün ambalajını ve kutusunu açmayınız. Yetkili servis gelmeden kutuyu açarsanız ürün arızalı olacak ve garanti geçersiz olacaktır.
Serviste 20 iş günü doldu ne yapmalıyım?
Ürününüzün tamir süresi 20 iş gününü aşarsa, tüketici olarak aşağıdaki haklara sahipsiniz: Ürün için iade talebinde bulunabilirsiniz. Ürünün kusursuz bir benzer ürünle değiştirilmesini talep edebilirsiniz. Ürünün tamirinin tamamlanıp size teslim edilmesini talep edebilirsiniz.
Garanti kapsamına neler girer telefon?
3) Hangi durumlar garanti kapsamındadır? Arızalı ürünler garanti kapsamındadır. Ancak kullanım hataları (tüketicinin ürünü tanıtım ve kullanım kılavuzunda yer alan talimatlara ve yönergelere aykırı kullanması sonucu oluşan hatalar) garanti kapsamında değildir.
Garanti sorumluluğu nedir?
Başka bir deyişle, kefil, temel ilişkideki borç ne olursa olsun, borçlunun ifasından sorumlu olmayı üstlenir ve borçlunun borcunu yerine getirmemesi halinde alacaklının uğradığı zararı tazmin etmekle yükümlüdür.
Faturasız ürün garantiye girer mi?
Fatura olmadan garanti olur mu? Tüketiciler faturası olmayan ürünler için de garanti başvurusunda bulunabilirler.
Düşme garanti kapsamına girer mi?
Ürününüzün doğal afetler, yangın, sel veya yıldırım gibi dış etkenler nedeniyle hasar görmesi durumunda bu hasarlar garanti kapsamı dışındadır.