İçeriğe geç

Ayıplı Malın Iadesi Nasıl Olur

Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?

Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Bir tüketici arızalı bir ürün satın alırsa, ürünü satın aldığı firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. İade girişimci tarafından kabul edilmezse, tüketici hakem heyetine başvurma seçeneği vardır.

Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?

6502 sayılı Kanunun 11. maddesi, tüketicinin üründe ayıp bulunması halinde seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar çerçevesinde tüketici aşağıdaki haklara sahiptir: Müşteri, sözleşmeden cayma hakkına sahiptir ve bedelini iade alabilir, ürünü ayıpsız bir benzeri ile değiştirebilir veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep edebilir.

Kusurlu ürün iadesi kaç gün sürer?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Malın ayıplı olmadığının ispatı kime aittir?

Malın tüketiciye tesliminden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıplar, teslim anında mevcut sayılır. Bu durumda malın ayıplı olmadığını ispat yükü satıcıya aittir.

Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?

“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.

Ayıplı malın iade süresi ne kadardır?

Evet, satın alınan ürünün ayıplı olması halinde tüketiciler, teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde bedel iadesi, ayıpsız muadili ile değiştirme, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir.

Hangi ürünler iade edilemez?

Niteliği itibariyle iade edilmeleri mümkün olmayan mal/hizmetler; çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Ayıplı mal şartları nelerdir?

Malda ayıp bulunması ancak sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın vaat edilen özelliklerinin eksik olması veya malın cins ve niteliğine göre sahip olması gereken özelliklerin eksik olması halinde söz konusu olabilir. Dolayısıyla ayıp, malın nicelik bakımından ayıplı olmamasından ibaret değildir.

İade kabul etmeyen firma nereye şikayet edilir?

Başvuru, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Açık ayıplarda tüketici otuz gün içinde şikâyetini bildirmek zorundadır. Gizli ayıplar hakkında kanunda açık bir hüküm bulunmadığından aynı kanunun (B.K. 198) T.B.K. 223/2 maddesinin 30. maddesine göre genel hükümler uygulanmıştır. Bu maddeye göre bu ayıpların derhal bildirilmesi zorunluluğu vardır.

Ayıplama aldığımızda neler yapmalıyız?

Tüketici, haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır. Bu tedbire hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi belirli bir şekle bağlı olmadığından, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.

Ayıplı malı nereye şikayet edeceğiz?

ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.

Kaç arızada ürün değişir?

Garantili bir cihazda aynı arıza üst üste iki kez veya farklı bir arıza üst üste dört kez meydana gelirse üretici ürünü ücretsiz olarak değiştirmekle yükümlüdür. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız endüstriyel ürünlerinizi yetkili servis merkezlerine tamir ettirmeniz gerekir.

Ayıplı mal neleri kapsar?

Arızalı ürün nedir? Arızalı ürün, ambalajında, etiketinde, kullanım kılavuzunda, reklam ve duyurularda belirtilen özelliklerden bir veya birkaçını taşımayan, alıcı açısından faydayı azaltan veya ortadan kaldıran, hukuki ve ekonomik açıdan kusurları bulunan üründür.

Satıcı para iadesi yapmak zorunda mı?

Mağazalardan satın alınan ürünler için cayma hakkı: 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağaza veya işletmede görüntülenerek satın alınan ürünler için cayma hakkı öngörmemektedir. Mağazalar bu kanun uyarınca bu tür iadeleri kabul etmekle yükümlü değildir.

Para iadesi hangi şartlarda yapılır?

Değişim veya iade alma hakkım var mı? Evet, satın alınan ürünün ayıplı çıkması halinde tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir.

Ayıplı malı nereye şikayet ederim?

ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.

Para iadesi yapılmazsa nereye şikayet edilir?

Şahsen veya avukat aracılığıyla; tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden e-Devlet kapısı üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Bu bakımdan tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort
Sitemap
pusulabettürk ifşaholiganbetbets10